Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorLemagnes Nodarse, Lic. Denise de la Caridad
dc.date.accessioned2025-04-29T17:53:00Z
dc.date.available2025-04-29T17:53:00Z
dc.date.issued2025-04-22
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/4535
dc.descriptionIn the current Program and methodological Orientations of Physical Education, for the execution of the different processes specific elements associated with the dysfunction of autistic spectrum are not picked up, for what the author intended as objective: determination to attention of children with dysfunction of autistic spectrum in the Physical Education, for they are used it theoretical methods as the one: Historical-logical, Analytic-synthetic, Inductive-deductive and Systemic-structure-functional, among the empiric methods they are declared: the Analysis of documents, the Interview, Interviews, scientific Observationes
dc.description.abstractEn el actual Programa y Orientaciones metodológicas de Educación Física, para la ejecución de los diferentes procesos no se recogen elementos específicos asociados con los trastorno de espectro autista, por lo que la autora se propuso como objetivo: determinar la atención a niños con trastorno de espectro autista en la Educación Física, para ello se emplean métodos teóricos como el: Histórico-lógico, Analítico-sintético, Inductivo-deductivo y Sistémico-estructura-funcional, entre los métodos empíricos se declaran: el Análisis de documentos, la Entrevista, Encuesta, Observación científica.es
dc.language.isoeses
dc.subjectniñoses
dc.subjecttrastornoes
dc.subjectespectroes
dc.subjectautistaes
dc.subjectchildrenes
dc.subjectdysfunctiones
dc.subjectautistices
dc.subjectspectrumes
dc.titleATENCIÓN A NIÑOS CON TRASTORNO DE ESPECTRO AUTISTA EN LA EDUCACIÓN FÍSICAes
dc.title.alternativeATTENTION TO CHILDREN WITH DYSFUNCTION OF AUTISTIC SPECTRUM IN THE PHYSICAL EDUCATIONes
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige