Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorCárdenas Sainz, Lic. Zintya
dc.contributor.authorLaffita Paulino, Dr. C. Yarima
dc.contributor.authorLópez Carriera, Lic. Cristina
dc.date.accessioned2025-04-29T19:11:01Z
dc.date.available2025-04-29T19:11:01Z
dc.date.issued2025-04-22
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/4559
dc.descriptionWith this research, the author allows us to propose the development of the mobile playroom as a teaching resource for students in early childhood Much of the quality of the educational process will depend not only on the teacher's attitude, but also on his ability to transform the environment, the use of recreational activities in daily learning allows the student to experiment through play, it is an innovative proposal, which has worked as a learning alternative. This research addresses the areas of logical thinking, motor skills, and socio-affective areas. Through this proposal, it is proven that the student learns in a fun and spontaneous way, by interacting with all those games and toys that arouse his interest and develop his abilities. We consider that it constitutes an adequate educational alternative, in order to ensure the right to play of human beings in their groupes
dc.description.abstractCon la presente investigación la autora permite proponer el desarrollo de la ludoteca móvil como un recurso didáctico en los educandos de sexto año de vida. Gran parte de la calidad del proceso educativo, dependerá no sólo de la actitud del docente, sino de su capacidad para transformar el ambiente, el uso de actividades lúdicas, en el aprendizaje diario, permiten que el educando experimente a través del juego, es una propuesta innovadora, que ha funcionado como una alternativa de aprendizaje. Por medio de esta propuesta se comprueba que el educando aprende de una forma divertida y espontánea, al interactuar con todos aquellos juegos y juguetes que despiertan su interés y desarrollan sus capacidades. Consideramos que constituye una adecuada alternativa de educación, con el fin de asegurar el derecho al juego de los seres humanos en su diversidad de grupo.es
dc.language.isoeses
dc.subjectludoteca móviles
dc.subjectrecurso educativoes
dc.subjectprimera infanciaes
dc.subjectmobile playroomes
dc.subjectteaching resourcees
dc.subjectearly childhoodes
dc.titleLA LUDOTECA MÓVIL COMO RECURSO DIDÁCTICO EN LA PRIMERA INFANCIAes
dc.title.alternativeTHE MOBILE PLAYROOM AS A TEACHING RESOURCE IN EARLY CHILDHOODes
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige