Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorLeyva Hernández, Lic.Viviana
dc.contributor.authorJomn Carbó, Enilda Marselis
dc.contributor.authorCastañer Jorrín, Niurka Siomara
dc.contributor.authorPestana Mercader, Onix Edelma
dc.date.accessioned2025-04-29T18:43:09Z
dc.date.available2025-04-29T18:43:09Z
dc.date.issued2025-04-22
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/4550
dc.descriptionThe training process for AFC teachers is the first step toward raising the level of preparation, delivering quality classes, and providing comprehensive care to students. However, there are currently difficulties in the training process for AFC teachers working in rural areas. The author has set as objective: to design training actions for teachers of (AFC) who work in the rural sector with schoolchildren with different pathologies, aimed at teachers of (AFC) in the rural sector, in this sense the methodology used addressed the methods from the analysis - synthesis, historical - logical, induction - deduction, documentary analysis and the system approach between the empirical levels, observation, survey, interview and mathematical - statistical, as novel results are addressed training actions for (AFC) of the comprehensive care of schoolchildren with different pathologies, providing a diagnosis of the current situation, different methodological activities designed to enhance the training of teachers achieving adequate preparation that promotes the development of physical rehabilitation and contributes to better results in the different pathologies that constitute a valuable reference for the (AFCes
dc.description.abstractEl proceso de capacitación a profesores de (AFC), es el primer eslabón, para elevar el nivel de preparación, impartir clases con calidad y asumir la atención integral de los escolares sin embargo en la actualidad existen dificultades en el proceso de capacitación a profesores de (AFC) que laboran en el sector rural. La autora se ha propuesto como objetivo: diseñar acciones de capacitación para los profesores de (AFC) que laboran en el sector rural con escolares de diferentes patologías, dirigida a los profesores de (AFC) del sector rural, en este sentido la metodología empleada abordo los métodos desde el, análisis – síntesis, histórico –lógico, inducción – deducción, análisis documental y el enfoque de sistema entre los niveles empíricos, observación, encuesta, entrevista y los matemáticos –estadísticos, como resultados novedoso se aborda acciones de capacitación para los (AFC) de la atención integral de escolares con diferentes patologías, aportando un diagnóstico de la situación actual, diferentes actividades metodológicas diseñada ,para potenciar la capacitación de los profesores alcanzando una preparación adecuada que propicie el desarrollo de la rehabilitación física y contribuya a mejores resultados en las diferentes patologías que constituyen una valiosa referencia para la (AFC) Palabras claves: capacitación, Profesores, patologíases
dc.language.isoeses
dc.subjectcapacitaciónes
dc.subjectProfesoreses
dc.subjectpatologíases
dc.subjecttraininges
dc.subjectTeacherses
dc.subjectpathologieses
dc.titleCAPACITACIÓN DE DIFERENTES PATOLOGÍAS PARA PROFESORES DE ACTIVIDADA FÍSICA COMUNITARIA AFCes
dc.title.alternativeTRAINING ON DIFFERENT PATHOLOGIES FOR AFC TEACHERSes
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige