Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorMohammed Alawi, Abdulmuneem
dc.contributor.authorSalgado Cruz, Mailé
dc.contributor.authorRamírez Betancourt, Francisco David
dc.date.accessioned2024-09-09T14:20:10Z
dc.date.available2024-09-09T14:20:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationMohammed Alawi, A. Salgado Cruz, M. Ramírez Betancourt, F. La calidad de la gestión en empresas de perfumería de Arabia Saudita. Eventos. Universidad de Matanzas.es
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/4071
dc.descriptionThe contemporary international scenario is marked by a progressive technological scientific development and for deep changes in all the environments gives the society, generated by the process " Globalization ", the Society the Knowledge and the " Innovation "; the last characterized years a complex international economic situation; as a result of it the organizations have been forced to look for new forms he administration to create products and services that give answer to the demands the clients and to achieve their satisfaction. The present work is developed in the Company Perfumery Al Rahab in Saudia Arabia, for its realization they combined theoretical and empiric methods as: the analysis-synthesis, the documental revision, the interview, the scientific modelación, the systemic one; that they allow to present ideas to contribute to the improvement the effectiveness in the quality administration in companies the perfumery in Saudia Arabia; centered in the administration the processes the company, the analysis the historical-concrete conditions, give the mark regulatorio; always with the clients in the center gives the quality the administrationes
dc.description.abstractEl escenario internacional contemporáneo se encuentra marcado por un desarrollo científico tecnológico progresivo y por profundos cambios en todos los ámbitos de la sociedad, generados por el proceso de “Globalización”, de la “Sociedad del Conocimiento” y la “Innovación”; los últimos años caracterizados una situación económica internacional compleja; como resultado de ello las organizaciones se han visto obligadas a buscar nuevas formas de gestión para crear productos y servicios que den respuesta a las demandas de los clientes y lograr su satisfacción. El presente trabajo se desarrolla en la Empresa de Perfumería Al Rahab en Arabia Saudita, para su realización se combinaron métodos teóricos y empíricos como: el análisis-síntesis, la revisión documental, la entrevista, la modelación científica, el sistémico; que permiten presentar ideas para contribuir a la mejora de la efectividad en la calidad de la gestión en empresas de perfumería en Arabia Saudita; centradas en la gestión de los procesos de la empresa, el análisis de las condiciones históricos-concretas, del marco regulatorio; siempre con el cliente en el centro de la calidad de la gestión. .es
dc.description.sponsorshipquality gives the administration; client, processes, innovationes
dc.language.isoeses
dc.publisherUniversidad de Matanzas.es
dc.subjectcalidad de la gestiónes
dc.subjectclientees
dc.subjectprocesoses
dc.subjectinnovaciónes
dc.titleLa calidad de la gestión en empresas de perfumería de Arabia Saudita.es
dc.title.alternativeThe quality givesthe administration in companies he gives perfumery he gives Saudi Arabia.es
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige