dc.contributor.author | Mohammed Alawi, Abdulmuneem | |
dc.contributor.author | Salgado Cruz, Mailé | |
dc.contributor.author | Ramírez Betancourt, Francisco David | |
dc.date.accessioned | 2024-09-09T14:20:10Z | |
dc.date.available | 2024-09-09T14:20:10Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Mohammed Alawi, A. Salgado Cruz, M. Ramírez Betancourt, F. La calidad de la gestión en empresas de perfumería de Arabia Saudita. Eventos. Universidad de Matanzas. | es |
dc.identifier.uri | http://rein.umcc.cu/handle/123456789/4071 | |
dc.description | The contemporary international scenario is marked by a progressive technological scientific
development and for deep changes in all the environments gives the society, generated by the
process " Globalization ", the Society the Knowledge and the " Innovation "; the last
characterized years a complex international economic situation; as a result of it the
organizations have been forced to look for new forms he administration to create products and
services that give answer to the demands the clients and to achieve their satisfaction. The
present work is developed in the Company Perfumery Al Rahab in Saudia Arabia, for its
realization they combined theoretical and empiric methods as: the analysis-synthesis, the
documental revision, the interview, the scientific modelación, the systemic one; that they allow
to present ideas to contribute to the improvement the effectiveness in the quality administration
in companies the perfumery in Saudia Arabia; centered in the administration the processes the
company, the analysis the historical-concrete conditions, give the mark regulatorio; always with
the clients in the center gives the quality the administration | es |
dc.description.abstract | El escenario internacional contemporáneo se encuentra marcado por un desarrollo
científico tecnológico progresivo y por profundos cambios en todos los ámbitos de la
sociedad, generados por el proceso de “Globalización”, de la “Sociedad del
Conocimiento” y la “Innovación”; los últimos años caracterizados una situación
económica internacional compleja; como resultado de ello las organizaciones se han
visto obligadas a buscar nuevas formas de gestión para crear productos y servicios que
den respuesta a las demandas de los clientes y lograr su satisfacción. El presente trabajo
se desarrolla en la Empresa de Perfumería Al Rahab en Arabia Saudita, para su
realización se combinaron métodos teóricos y empíricos como: el análisis-síntesis, la
revisión documental, la entrevista, la modelación científica, el sistémico; que permiten
presentar ideas para contribuir a la mejora de la efectividad en la calidad de la gestión
en empresas de perfumería en Arabia Saudita; centradas en la gestión de los procesos
de la empresa, el análisis de las condiciones históricos-concretas, del marco regulatorio;
siempre con el cliente en el centro de la calidad de la gestión. . | es |
dc.description.sponsorship | quality gives the administration; client, processes, innovation | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.publisher | Universidad de Matanzas. | es |
dc.subject | calidad de la gestión | es |
dc.subject | cliente | es |
dc.subject | procesos | es |
dc.subject | innovación | es |
dc.title | La calidad de la gestión en empresas de perfumería de Arabia Saudita. | es |
dc.title.alternative | The quality givesthe administration in companies he gives perfumery he gives Saudi Arabia. | es |
dc.type | Article | es |