Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorGonzález Gallardo, Marlon Carlos
dc.contributor.authorMedina Uribe- Echeverría, Aida Iris
dc.contributor.authorLi Saladrigas, Mercedes
dc.contributor.authorRodríguez Domínguez, Maytté
dc.date.accessioned2025-04-29T18:47:02Z
dc.date.available2025-04-29T18:47:02Z
dc.date.issued2025-04-22
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/4551
dc.descriptionThe process of action of the Physical Education teacher is the first link for the success of future results in inclusive Physical Education, however, at present the methodological mechanisms and procedures that support it are insufficient, so the authors plan to develop a system of methodological workshops to favor the application of the integral physical educational approach in inclusive Physical Education. Theoretical and practical methods were used in the research, including document analysis, observation, and the criteria of specialists. The research carried out provides a methodological alternative that makes viable, guides and integrates the integral physical educational approach in the context of inclusive education, which transcends what to do and offers how to do this work, considering the demands of the Physical Education Programs, the current situation of the subject and the experience of the teachers, which constitutes a valuable reference to favor their professional performance.es
dc.description.abstractEl proceso de actuación del profesor de Educación Física es el primer eslabón para el éxito de los futuros resultados en la Educación Física inclusiva, sin embargo, en la actualidad son insuficientes los mecanismos y procedimientos metodológicos que la sustentan, por ello los autores proyectan, elaborar una alternativa metodológica para la aplicación del enfoque integral físico educativo en la Educación Física inclusiva. En la investigación se utilizaron métodos teóricos y prácticos, entre los que destacan el análisis de documentos, la observación y el criterio de especialistas. La investigación realizada, aporta una alternativa metodológica que viabiliza, orienta e integra el enfoque integral físico educativo en el contexto de la educación inclusiva, que trasciende el qué hacer y ofrece el cómo hacer este trabajo, considerándose las exigencias de los Programas de Educación Física, la actualidad de la temática y la experiencia de los docentes, lo que constituye una valiosa referencia para favorecer su desempeño profesional.es
dc.language.isoeses
dc.subjectAlternativaes
dc.subjectEducación Físicaes
dc.subjectEnfoque integrales
dc.subjectInclusión educativaes
dc.subjectAlternativees
dc.subjectPhysical Educationes
dc.subjectcomprensive approaches
dc.subjecteducational inclusiones
dc.titleALTERNATIVA METODOLÓGICA PARA LA APLICACIÓN DEL ENFOQUE INTEGRAL FÍSICO EDUCATIVO EN LA EDUCACIÓN FÍSICA INCLUSIVAes
dc.title.alternativeMETHODOLOGICAL ALTERNATIVE FOR THE APPLICATION OF THE COMPRENSIVE PHYSICAL EDUCATION APPROACH IN INCLUSIVE PHYSICAL EDUCATIONes
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige