Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorValle Silveira, Aidyl América
dc.contributor.authorGómez Medina, Mayra
dc.contributor.authorMarrero Rodríguez, Neydi
dc.date.accessioned2024-09-19T13:32:14Z
dc.date.available2024-09-19T13:32:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationValle Silveira, A. , Gómez Medina, M. , Marrero Rodríguez, N. (2024). Desafío y oportunidades de La Educación a Distancia en la formación de profesionales del turismo. Eventos. Universidad de Matanzas.es
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/4122
dc.descriptionAt the Cárdenas Municipal University Center (CUM), the training of future professionals in the tourism sector is materialized in the distance education modality, which represents a transformation in teaching methods. At present there are some irregularities despite the constant work of the universities in this sense, predominating the little incentive of teachers to carry out didactic activities with students in this modality, and this is reflected in the study program. Taking into account the previous ideas, the present investigation has as objective: to design didactic activities that contribute to the improvement of the teaching-learning process in the subject Tourism Modalities of the Tourism career at the CUM Cárdenas. It references theoretical-practical elements related to the distance education model, its situation in the current Cuban context, as well as the thematic didactic activities for learning. Through documentary review, observation, analysis-synthesis, induction-deduction, interview, surveys, among others, elements were collected for the analysis of the issues in question, in the subject "Tourist Modalities" in career, object of study of said investigation. Finally, didactic activities are proposed and the learning and the approach of the students to their community are evidenced.es
dc.description.abstractEn el Centro Universitario Municipal de Cárdenas, se materializa la formación de los futuros profesionales del sector turístico en la modalidad de educación a distancia. Existen algunas irregularidades a pesar del trabajo constante de las universidades en este sentido, predominando el poco incentivo de los docentes a realizar actividades didácticas con los estudiantes de esta modalidad, y así lo recoge el programa de estudio. Teniendo en cuenta las ideas anteriores la presente investigación tiene como objetivo: diseñar actividades didácticas que contribuyan a la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje en la asignatura Modalidades Turísticas de la carrera Turismo en el CUM Cárdenas. Se referencian elementos teóricos prácticos relacionados con el modelo de educación a distancia. Mediante la revisión documental, observación, análisis-síntesis, inducción-deducción, entrevista, encuestas, se recolectaron elementos para el análisis de las temáticas en la asignatura Modalidades turísticas, Se proponen actividades didácticas que permitan el acercamiento de los estudiantes a su comunidades
dc.description.sponsorshipdidactic activities; distance learninges
dc.language.isoeses
dc.publisherUniversidad de Matanzas.es
dc.subjectactividades didácticases
dc.subjecteducación a distanciaes
dc.subjecteducación superiores
dc.titleDesafío y oportunidades de La Educación a Distancia en la formación de profesionales del turismoes
dc.title.alternativeApproach to the development of socio-emotional competencies in the floor management departmentes
dc.typeArticlees


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem