Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorAlfonso Suárez, Lidianis
dc.date.accessioned2024-03-04T16:56:04Z
dc.date.available2024-03-04T16:56:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationAlfonso Suárez , L. (2023). Estrategia didáctica para la asignatura Planificación de la carrera Licenciatura en Educación Economía. Monografías Universidad de Matanzases
dc.identifier.isbn978-959-16-5074-0
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/3067
dc.descriptionThe monograph that is presented is the result of the investigation developed in the subject Planning, it approaches topics of supreme interest in the program of the same one, being used different methods of scientific investigation, which contributed the necessary data to determine the solution of the investigated problem. It bases the necessity to contribute to the teaching process - learning developer of the subject Planning, as medullary didactic component in the discipline Administration and Administration of Companies of the career. A didactic strategy is elaborated for this subject, integrated by activities that propitiate the investigation in the students, contributing to the formation of the economic and environmental culture in the second year-old students in Education. Economy, in the University of Matanzas, with the purpose of strengthening the process of teaching learning through the appropriation of knowledge, abilities and values that it propitiates the significant learning and the motivation to learn.es
dc.description.abstractEl resultado de investigación en la asignatura Planificación, aborda temas de sumo interés en el programa de la misma, utilizándose diferentes métodos de investigación científica, los cuales aportaron los datos necesarios para determinar la solución del problema investigado. Fundamenta la necesidad de contribuir al proceso de enseñanza- aprendizaje desarrollador de la asignatura Planificación, como componente didáctico medular en la disciplina Administración y Gestión de Empresas de la carrera. Se elabora una estrategia didáctica para dicha asignatura, integrada por actividades que propician la investigación en los estudiantes, contribuyendo a la formación de la cultura económica y medioambiental en los estudiantes de segundo año de Licenciatura en Educación .Economía, en la Universidad de Matanzas, con el fin de fortalecer el proceso de enseñanza aprendizaje a través de la apropiación de conocimientos, habilidades y valores, que propicie el aprendizaje significativo y la motivación por aprender.es
dc.language.isoeses
dc.publisherUniversidad de Matanzases
dc.subjectestrategia didácticaes
dc.subjectproceso de enseñanza-aprendizajees
dc.subjectdidactic strategyes
dc.subjectlearning processes
dc.titleEstrategia didáctica para la asignatura Planificación de la carrera Licenciatura en Educación Economíaes
dc.title.alternativeDidactic strategy for the subject Planning of the career in Economics Educationes
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige