dc.contributor.author | Valle Silveira, Aidyl América | |
dc.contributor.author | Gómez Medina, Mayra | |
dc.contributor.author | Marrero Rodríguez, Neydi | |
dc.date.accessioned | 2024-09-16T12:36:40Z | |
dc.date.available | 2024-09-16T12:36:40Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Valle Silveira, A. , Gómez Medina, M. , Marrero Rodríguez, N. (2024). Desafío y oportunidades de la educación a distancia en la formación de profesionales del turismo. Eventos. Universidad de Matanzas. | es |
dc.identifier.uri | http://rein.umcc.cu/handle/123456789/4093 | |
dc.description | At the Cárdenas Municipal University Center (CUM), the training of future professionals in the tourism
sector is materialized in the distance education modality, which represents a transformation in teaching
methods. At present there are some irregularities despite the constant work of the universities in this sense,
predominating the little incentive of teachers to carry out didactic activities with students in this modality,
and this is reflected in the study program. Taking into account the previous ideas, the present investigation
has as objective: to design didactic activities that contribute to the improvement of the teaching-learning
process in the subject Tourism Modalities of the Tourism career at the CUM Cárdenas. It references
theoretical-practical elements related to the distance education model, its situation in the current Cuban
context, as well as the thematic didactic activities for learning. Through documentary review, observation,
analysis-synthesis, induction-deduction, interview, surveys, among others, elements were collected for the
analysis of the issues in question, in the subject "Tourist Modalities" in career, object of study of said
investigation. Finally, didactic activities are proposed and the learning and the approach of the students to
their community are evidenced. | es |
dc.description.abstract | En el Centro Universitario Municipal de Cárdenas, se materializa la formación de los futuros profesionales
del sector turístico en la modalidad de educación a distancia. Existen algunas irregularidades a pesar del
trabajo constante de las universidades en este sentido, predominando el poco incentivo de los docentes a
realizar actividades didácticas con los estudiantes de esta modalidad, y así lo recoge el programa de
estudio. Teniendo en cuenta las ideas anteriores la presente investigación tiene como objetivo: diseñar
actividades didácticas que contribuyan a la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje en la asignatura
Modalidades Turísticas de la carrera Turismo en el CUM Cárdenas. Se referencian elementos teóricos prácticos relacionados con el modelo de educación a distancia. Mediante la revisión documental,
observación, análisis-síntesis, inducción-deducción, entrevista, encuestas, se recolectaron elementos para
el análisis de las temáticas en la asignatura Modalidades turísticas, Se proponen actividades didácticas
que permitan el acercamiento de los estudiantes a su comunidad. | es |
dc.description.sponsorship | didactic activities; distance learning | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.publisher | Universidad de Matanzas. | es |
dc.subject | actividades didácticas | es |
dc.subject | educación a distancia | es |
dc.subject | estudiantes | es |
dc.title | Desafío y oportunidades de la educación a distancia en la formación de profesionales del turismo | es |
dc.title.alternative | Approach to the development of socio-emotional competencies in the floor management department | es |
dc.type | Article | es |