dc.contributor.author | Hernández Cruz, Yanko | |
dc.contributor.author | Jiménez Sánchez, Lissette | |
dc.contributor.author | Santana Montes de Oca, Armando | |
dc.date.accessioned | 2024-03-05T20:36:52Z | |
dc.date.available | 2024-03-05T20:36:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Hernández Cruz, Y., Jiménez Sánchez, L., Santana Montes de Oca, A. (2023). Innovación educativa y metodologías activas: buenas prácticas en el patrimonio cultural universitario. Monografías. Universidad de Matanzas. | es |
dc.identifier.isbn | 978-959-16-5074-0 | |
dc.identifier.uri | http://rein.umcc.cu/handle/123456789/3125 | |
dc.description | The universities develop the educational processes in interaction with the declared cultural patrimony, in particular the accumulated by the educational institution itself in his development. The theoretical studies and national and international experiences in the administration of the Patrimony cultural university student (PCU), they evidence theoretical and methodological lacks related with their educational potentialities and their contribution to the integral formation of the professionals. The present monograph carries out a proposal starting from the dialectical relationship among Innovation educational-methodologies active-patrimony cultural university student that the PCU valorizes and it means its contribution to the integral formation of the professionals in the University of Matanzas. The boarding of the topic from an innovative, interdisciplinary focus and profesionalizado, allows the analysis of the social and historical reality of the cultural patrimony that identifies to the university community whose educational potentialities favor the ambientalización of the curriculum, the development of abilities and competitions, its economic use through the cultural tourism. | es |
dc.description.abstract | Las universidades desarrollan los procesos educativos en interacción con el patrimonio cultural declarado, en particular el acumulado por la propia institución educativa en su devenir. Los estudios teóricos y experiencias nacionales e internacionales en la gestión del Patrimonio cultural universitario (PCU), evidencian carencias teóricas y metodológicas relacionadas con sus potencialidades educativas y su contribución a la formación integral de los profesionales. La presente monografía realiza una propuesta a partir de la relación dialéctica entre Innovación educativa-Metodologías activas-Patrimonio cultural universitario, que valoriza el PCU y significa su contribución a la formación integral de los profesionales en la Universidad de Matanzas. El abordaje del tema desde un enfoque innovador, interdisciplinario y profesionalizado, permite el análisis de la realidad social e histórica del patrimonio cultural que identifica a la comunidad universitaria, cuyas potencialidades educativas favorecen la ambientalización del currículo, el desarrollo de habilidades y competencias, su aprovechamiento económico a través del turismo cultural. | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.publisher | Universidad de Matanzas | es |
dc.subject | Innovación educativa | es |
dc.subject | Metodologías activas | es |
dc.subject | Patrimonio cultural universitario | es |
dc.subject | Active Methodologies | es |
dc.subject | Educational innovation | es |
dc.subject | Patrimony Cultural University student. | es |
dc.title | Innovación educativa y metodologías activas: buenas prácticas en el patrimonio cultural universitario | es |
dc.title.alternative | Educational innovation and active methodologies: good practical in the patrimony cultural university student | es |
dc.type | Article | es |