Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorPérez Triana, Arelys Caridad
dc.contributor.authorPérez Triana, Arialys
dc.contributor.authorCruz Abreu, Daniel
dc.contributor.authorBenkí Sánchez, Alina
dc.date.accessioned2024-03-01T18:35:25Z
dc.date.available2024-03-01T18:35:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationPérez Triana, A., Pérez Triana, A., Cruz Abreu, D., Benkí Sánchez, A., (2023).La labor preventiva desde la orientación a las familias de escolares con discapacidad intelectual. Monografía.Universidad de Matanzas.es
dc.identifier.isbn978-959-16-5074-0
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/3041
dc.descriptionThe present work approaches the importance of the preventive work conceived with a more and more integral, global and positive approach that offers the possibility to work as a system of planned influences, complex and articulate, that allows to be early to the possible difficulties that can arise in the process, in the educational environment or to correct y/o to already compensate the barriers existent, eliminating or attenuating the conditions that provoke them. It is for this reason that in the educational institutions he/she is paid special attention to carry out it, to the orientation to the families. Since at the moment they are subjected to the demands that it imposes the social development and under those new conditions the realization of its educational task is necessary. For these reasons it becomes necessary to analyze actions to keep in mind for the preventive work from the orientation to the families of schoolchildren with intellectual disabilities
dc.description.abstractEl presente trabajo aborda la importancia de la labor preventiva concebida con un criterio cada vez más integral, global y positivo; que brinda la posibilidad de funcionar como un sistema de influencias planificadas, complejas y articuladas, que en el ámbito educativo permite anticiparse a las posibles dificultades que en el proceso puedan surgir, o a corregir y/o compensar tempranamente las barreras ya existentes, eliminando o atenuando las condiciones que las provocan. Es por esto que en las instituciones educativas se le presta especial atención para realizarla, a la orientación a las familias. Actualmente están sometidas a las exigencias que impone el desarrollo social y en esas nuevas condiciones la realización de su tarea educativa es necesaria. Por estas razones se analizan las acciones a tener en cuenta para la labor preventiva desde la orientación a las familias de escolares con discapacidad intelectual.es
dc.language.isoeses
dc.publisherMonografía. Universidad de Matanzas.es
dc.subjectdiscapacidad intelectuales
dc.subjectfamiliaes
dc.subjectlabor preventivaes
dc.subjectorientaciónes
dc.titleLa labor preventiva desde la orientación a las familias de escolares con discapacidad intelectuales
dc.title.alternativePreventive work from the orientation to the families of schoolchildren with intellectual disabilitieses
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige