dc.contributor.author | Sepúlveda Vega, Dayana | |
dc.contributor.author | Valladares Rodríguez, Raydel | |
dc.date.accessioned | 2024-03-01T16:57:05Z | |
dc.date.available | 2024-03-01T16:57:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Sepúlveda Vega, D. y Valladares Rodríguez, R. (2023). La educación ambiental mediante los contenidos de química en la especialidad técnico medio en Agronomía. Monografías. Universidad de Matanzas. | es |
dc.identifier.isbn | 978-959-16-5074-0 | |
dc.identifier.uri | http://rein.umcc.cu/handle/123456789/3032 | |
dc.description | Environmental education as a component of the content in the Professional Technical Education of the Cuban Educational System has been the object of study of different investigations, its sustainability, quality and applicability depends on the common objectives between society and educational systems, taking into account the Objectives of Sustainable development and the 2030 Agenda. The objective of this presentation is to present the potential of the Chemistry contents in the first year of the Middle Technician in the Agronomy specialty of the IPA "Álvaro Reynoso" of Matanzas. As research methods, the review of documents, the observation of classes, the interview and the survey were applied. As a result, a system of activities was obtained taking into account the potential of the contents of the Chemistry subject of the Middle Technician in the Agronomy specialty to develop environmental education in this type of teaching. | es |
dc.description.abstract | La educación ambiental como componente en la Educación Técnica Profesional del Sistema Educativo Cubano ha sido objeto de estudio de diferentes investigaciones, su sostenibilidad, calidad y aplicabilidad depende de los objetivos comunes entre la sociedad y los sistemas educativos, teniendo en cuenta los Objetivos de Desarrollo sostenible y la Agenda 2030. El objetivo de esta ponencia es presentar las potencialidades de los contenidos de Química en el primer año del Técnico Medio en la especialidad Agronomía del IPA “Álvaro Reynoso” de Matanzas. Como métodos de investigación se aplicaron la revisión de documentos, la observación a clases, la entrevista y la encuesta. Como resultado se obtuvo un sistema de actividades teniendo en cuenta las potencialidades de los contenidos de la asignatura Química del Técnico Medio en la especialidad Agronomía para desarrollar la educación ambiental en este tipo de enseñanza. | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.publisher | Universidad de Matanzas | es |
dc.subject | educación ambiental | es |
dc.subject | química | es |
dc.subject | técnico medio | es |
dc.subject | environmental education | es |
dc.subject | chemistry | es |
dc.subject | average technician | es |
dc.title | La educación ambiental mediante los contenidos de química en la especialidad técnico medio en Agronomía | es |
dc.title.alternative | Evironmental education through the contents of chemistryin the specialty technicaian in Agronomy | es |
dc.type | Article | es |