Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorNodal Cruz, Yadiel
dc.contributor.authorAlonso Leyva, Karla Bárbara
dc.date.accessioned2024-03-05T20:23:31Z
dc.date.available2024-03-05T20:23:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNodal Cruz, Y. y Alonso Leyva, K. B. (2023). La fotografía documental. El fotoperiodismo. ¿Dos conceptos o una misma visión?. Monografías. Universidad de Matanzas.es
dc.identifier.isbn978-959-16-5074-0
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/3122
dc.descriptionThrough the photography, the man has tried to know and to represent the real world and to transmit, by means of lights, shades or colors registered in diverse supports by means of an extensive range of technical resources, relating messages to information, concepts or emotions. However, the photography, constantly transcends its registration function or testimony toward a model of intellectual creation. Leaving of the previous idea the following work thinks about as objective to characterize the documental photography and the photojournalism. The wealth of the photographic document, as tool of social work, lodges in that allows preserve a fragment of the past. All picture, of any gender, is documental in the measure that remits us to a concept. The documental photography, in a new interpretation. The documentary covers photojournalism but the photojournalism doesn't embrace all the documental one. The journalism has a very clear objective; its output in a press media.es
dc.description.abstractA través de la fotografía, el hombre ha intentado conocer y representar el mundo real y transmitir, por medio de luces, sombras o colores registrados en diversos soportes mediante una extensa gama de recursos técnicos, mensajes referentes a información, conceptos o emociones. Sin embargo, la fotografía trasciende constantemente su función de registro o testimonio hacia un modelo de creación intelectual. Partiendo de la idea anterior, el siguiente trabajo se plantea como objetivo caracterizar la fotografía documental y el fotoperiodismo. La riqueza del documento fotográfico, como herramienta de trabajo social, radica en que permite conservar/preservar un fragmento del pasado. Toda fotografía, de cualquier género, es documental en la medida que remite a un concepto. La fotografía documental, en una nueva interpretación. Lo documental abarca al fotoperiodismo, pero el fotoperiodismo no abarca todo lo documental. El periodismo tiene un objetivo muy claro: su salida en un medio de prensa.es
dc.language.isoeses
dc.publisherUniversidad de Matanzases
dc.subjectfotografíaes
dc.subjectfotografía documentales
dc.subjectfotoperiodismoes
dc.subjectperiodismoes
dc.subjectrealidades
dc.subjectsociedades
dc.subjectdocumentary photographyes
dc.subjectjournalismes
dc.subjectphotographyes
dc.subjectphotojournalismes
dc.subjectrealityes
dc.subjectsocietyes
dc.titleLa fotografía documental. El fotoperiodismo. ¿Dos conceptos o una misma visión?es
dc.title.alternativeDocumentary photography. Photojournalism. Two concepts or the same vision?es
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige