dc.contributor.author | Helguera Pons, Elaine | |
dc.contributor.author | Lima Pérez, Juan Carlos | |
dc.contributor.author | Guerra Escorbio, Mayrelis | |
dc.contributor.author | Corbea Suárez, Sonia | |
dc.date.accessioned | 2024-03-05T15:02:30Z | |
dc.date.available | 2024-03-05T15:02:30Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Helguera Pons, E., Lima Pérez, J. C., Horta Rodriguez, L., Guerra Escorbio, M., Corbea Suárez, S. (2023). El juego: una vía pedagógica para enseñar a aprender. Monografías. Universidad de Matanzas. | es |
dc.identifier.isbn | 978-959-16-5074-0 | |
dc.identifier.uri | http://rein.umcc.cu/handle/123456789/3092 | |
dc.description | Play is the first creative act of human beings. It begins when the child is a baby, through the link established with external reality and the fantasies, needs and desires that he or she acquires daily. From a pedagogical point of view, it helps to consolidate knowledge, awakens intellectual, physical and imaginative possibilities and a better development of creativity, encouraging the child to discover and individually use intelligence, experience, the environment, his or her own body and personality. It performs a social function because it satisfies the need to realize ideals of human coexistence. Play constitutes a vital dimension in the development of the child that allows and facilitates the expression and growth of areas of development such as cognitive, socio-affective, language and motor areas. The present work aims to explain the different types of games, which can serve as a consultation for the teacher and from there create different games with their students that allow them to teach how to learn. | es |
dc.description.abstract | El juego es el primer acto creativo del ser humano. Comienza cuando el niño es bebé, mediante el vínculo que se establece con la realidad exterior y las fantasías, necesidades y deseos que adquiere a diario. Desde el punto de vista pedagógico ayuda a consolidar conocimientos, despierta posibilidades intelectuales, físicas, de imaginación y un mejor desarrollo de la creatividad, incita a descubrir y utilizar individualmente la inteligencia, la experiencia, el ambiente, su propio cuerpo y su personalidad. Desempeña una función social, satisface la necesidad de realizar ideales de la convivencia humana. Constituye una dimensión vital en el desarrollo del niño, le permite y facilita la expresión y crecimiento de áreas del desarrollo como la cognoscitiva, la socio afectiva, del lenguaje y la motriz. En el presente trabajo se pretende explicar los distintos tipos de juego, los cuales pueden servir de consulta al docente para crear juegos con sus educandos y aprender. | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.publisher | Universidad de Matanzas | es |
dc.subject | aprender | es |
dc.subject | desarrollo | es |
dc.subject | enseñar | es |
dc.subject | learn | es |
dc.subject | development | es |
dc.subject | teach | es |
dc.subject | game | es |
dc.title | El juego: una vía pedagógica para enseñar a aprender | es |
dc.title.alternative | The game: a pedagogical way to teach how to learn | es |
dc.type | Article | es |