Zur Kurzanzeige

dc.contributor.authorHelguera Pons, Elaine
dc.contributor.authorLima Pérez, Juan Carlos
dc.contributor.authorGuerra Escorbio, Mayrelis
dc.contributor.authorCorbea Suárez, Sonia
dc.date.accessioned2024-03-05T15:02:30Z
dc.date.available2024-03-05T15:02:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationHelguera Pons, E., Lima Pérez, J. C., Horta Rodriguez, L., Guerra Escorbio, M., Corbea Suárez, S. (2023). El juego: una vía pedagógica para enseñar a aprender. Monografías. Universidad de Matanzas.es
dc.identifier.isbn978-959-16-5074-0
dc.identifier.urihttp://rein.umcc.cu/handle/123456789/3092
dc.descriptionPlay is the first creative act of human beings. It begins when the child is a baby, through the link established with external reality and the fantasies, needs and desires that he or she acquires daily. From a pedagogical point of view, it helps to consolidate knowledge, awakens intellectual, physical and imaginative possibilities and a better development of creativity, encouraging the child to discover and individually use intelligence, experience, the environment, his or her own body and personality. It performs a social function because it satisfies the need to realize ideals of human coexistence. Play constitutes a vital dimension in the development of the child that allows and facilitates the expression and growth of areas of development such as cognitive, socio-affective, language and motor areas. The present work aims to explain the different types of games, which can serve as a consultation for the teacher and from there create different games with their students that allow them to teach how to learn.es
dc.description.abstractEl juego es el primer acto creativo del ser humano. Comienza cuando el niño es bebé, mediante el vínculo que se establece con la realidad exterior y las fantasías, necesidades y deseos que adquiere a diario. Desde el punto de vista pedagógico ayuda a consolidar conocimientos, despierta posibilidades intelectuales, físicas, de imaginación y un mejor desarrollo de la creatividad, incita a descubrir y utilizar individualmente la inteligencia, la experiencia, el ambiente, su propio cuerpo y su personalidad. Desempeña una función social, satisface la necesidad de realizar ideales de la convivencia humana. Constituye una dimensión vital en el desarrollo del niño, le permite y facilita la expresión y crecimiento de áreas del desarrollo como la cognoscitiva, la socio afectiva, del lenguaje y la motriz. En el presente trabajo se pretende explicar los distintos tipos de juego, los cuales pueden servir de consulta al docente para crear juegos con sus educandos y aprender.es
dc.language.isoeses
dc.publisherUniversidad de Matanzases
dc.subjectaprenderes
dc.subjectdesarrolloes
dc.subjectenseñares
dc.subjectlearnes
dc.subjectdevelopmentes
dc.subjectteaches
dc.subjectgamees
dc.titleEl juego: una vía pedagógica para enseñar a aprenderes
dc.title.alternativeThe game: a pedagogical way to teach how to learnes
dc.typeArticlees


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige